Унікальний експеримент або як бригада рятувальників розрізала електробус MAN
У сфері мобільності сталася незвичайна подія, що має особливу важливість: пожежники провели тестове розрізання автобуса MAN, оснащеного електричною силовою установкою. Для того, щоб бригади рятувальників могли підготуватися до будь-якого можливого сценарію аварії і оптимізувати свої сили, компанія MAN прийняла рішення “розрізати” електробус і підготувати документацію по кращих варіантах дій, щоб потім на її основі розробити детальну інструкцію по рятувальним роботам з автобусами, оснащеними електричними силовими установками. Увесь процес відбувався у декілька етапів і фіксувався на декілька відеокамер.
В першу чергу рятувальники деактивували силову установку і перевірили системи автобуса (вони мають бути знеструмлені), потім вимкнули запалення, активували гальмо стоянки і перемикач аварійної зупинки, а також включили світлові сигнали , що допоможе безпечно евакуювати водія.
Далі рятувальники знайшли кабелі, забарвлені в “сигнальні” кольори, на даху автобуса – там, де встановлені високовольтні акумуляторні батареї і інші елементи високовольтної системи і виявили дроти і під підлогою в зоні, де розташовується тяговий двигун і елементи приводу, і у бічних захисних брусах. Вони також встановили, де проходять трубки з гарячою водою для системи опалювання, адже вона може обшпарити пасажирів. Дуже важливо розуміти, що не можна допустити ушкодження лінії пневматичної системи гальм, інакше автобус просто неможливо буде зрушити з місця.
Якщо при аварії існує ризик загоряння, то бригада пожежників супроводжує рятувальників в ході всієї евакуації аварійного транспортного засобу з встановленим акумулятором акумуляторів в карантинну зону. Уже в цій зоні MAN починає дії з демонтажу акумуляторних батарей і ініціює скоординовані дії з центральним колективом техпідтримки. У разі, якщо в плані безпеки стан батареї визнається «критичним», то застосовуються особливо високі вимоги безпеки. Протягом п’яти днів здійснюється контроль батареї і перевіряється наявність можливості її зарядки. Тільки після цього MAN починає організацію безпечного процесу ремонту.
«Для нас, безумовно, важлива максимальна безпека клієнтів, пасажирів і рятувальників», – пояснює керівник відділу документації по роботі з клієнтами та сервісної документації MAN Штефан Гобіц. – «До того ж, в даний час для сертифікації нових автомобілів в таких країнах як Іспанія, надання інструкцій по рятувальним роботам стало обов’язковим. Від постачальників також вимагається надання таких інструкцій при проведенні тендерів. Наприклад, коли нову комерційну техніку намір має придбати місцева влада ».
Проект, який продовжує реалізовуватися компаніями MAN і 2W Technische Informations разом з досвідченими рятувальниками, має важливу мету – сформувати шаблон інструкцій для співробітників пожежних і рятувальних підрозділів у всьому світі. У ньому повинна бути дана чітка відповідь на питання: як можна проникнути в оснащений електричною силовою установкою автобус після аварії або в разі іншої нештатної ситуації, в першу чергу забезпечивши всі аспекти безпеки?
Київське шосе, 14 км
048 735 735 1
073 735 735 1